Shaper

Petr Vodička pevosoft na seznam.cz
Sobota Srpen 28 10:22:37 CEST 1999

Dobry den,
pokousel jsem se nainstalovat shaper na muj pc s RH6.

V manualu k shaperu se pise, ze shaper musi fungovat jako modul, podarilo se
mi shaper rozchodit tak, ze vzdy musim zadat prikaz "insmod shaper" a pak
muzu attachnout a speednout shaper0

to je as vsechno v poradku, ale pak kdyz jsem zkousel, jaka je rychlost, tak
jsem zjistil, ze se vubec neomzuje ... tak jsem se prostoural routovaci
tabulkou

pridal jsem do ni : ifconfig shaper 0 -net 192.168.0.0 netmask 255.255.255.0

ale tohle udelalo dalsi zaznam v route table, ktery byl skoro stejny jako
pro zarizeni eth0, tak jsem zaznam o eth0 z route table vymazal a pak uz to
fungovalo, jak ma...

ale to urcite neni to nejjednodussi a nejlepsi reseni mazat zaznamy z
routovaci tabulky. Neznate lespi reseni ?

a jeste bych se chtel zeptat, jak to udelat, abych mohl omezit jednotlive IP
adresy, nekde jsem cetl, ze to je sluzba source routing ... ?

Diky za pomoc.

--
Petr Vodicka                                   PeVoSoft
     * *       PeVoSoft,    Internet Service Provider