Rootovske heslo ?

Patrik Ostrihon patrik na pa3k.sk
Sobota Srpen 28 21:23:42 CEST 1999

On Sat, 28 Aug 1999, Petr Vodička wrote:

> Dobry den,
> mam problem : na moji masinu se nalogoval nejaky clovek pres telnet, zneuzil
> toho, ze znal moje rootovske heslo, pote jej zmenil a ja se nemohl dostat do
> pocitace jako root....
>
> Nevi nekdo, jak se da toto resit bez reinstalace celeho systemu ?
>
> Pry existuje neco jako single rezim. .....
>
> Diky za vsechny napady a rady.

	LILO: linux init=/bin/sh

	# mount -o remount,rw /
		predpokladam ze passwd nemame lebo nieje mountnuty /usr
ale ale ed by mal byt na /

	# ed /etc/passwd
	/root/s/:x:/::
	teda prave sme zrusili heslo na roota
	# mount -o remount,ro /
	# sync
	pockatnejaku tu sekundu kym to ulozi a potom reset (trebars cez
crtl-alt-del)

	ked masina nabootuje a tak na roota nebude pytat heslo
	cez passwd si nastavte nove a nezabudnite v /etc/passwd pridat x
aby riadok vypadal root:x:0:0...

					pa3k