Rootovske heslo ?

Stanislav Meduna stano na trillian.eunet.sk
Neděle Srpen 29 11:59:39 CEST 1999

On Sun, 29 Aug 1999 10:29:23 +0200, mario wrote:

: to tedy znamena, ze kdyz se mi nekdo dostane k masine a zrebootuje ji v
: single rezimu, muze si v ni pak bez root hesla delat, co chce? to asi neni
: prilis bezpecne, nebo se pletu?

Da sa to riesit - vid dokumentacia k LILO a parametre
password a restricted.

Bezpecnost kazdej masiny je ale vzdy len taka, ako bezpecny
je fyzicky pristup k nej (ostatne reboot sam o sebe je uz
uspesnym DoS utokom). Pokial existuje pristup ku stroju,
netreba ho ani otvarat - kolkokrat za den kontrolujete, ci
pocitac, za ktorym sedite, nema medzi konektorom klavesnice
a dosky drobny adapter s jednocipom, schopny zalogovat vsetko
napisane na tej klavesnici za posledny tyzden? To zbastli
kazdy, kto ma zaujem, za den aj so studiom prislusneho
assembleru. A po tychto drotoch sa ssh zatial pustit neda :-)

Zdravi
--
				Stano