Shaper

Milan Pikula - WWW www na fornax.elf.stuba.sk
Pondělí Srpen 30 12:48:53 CEST 1999

On Sat, 28 Aug 1999, Petr Vodička wrote:

W>V manualu k shaperu se pise, ze shaper musi fungovat jako modul, podarilo se
W>mi shaper rozchodit tak, ze vzdy musim zadat prikaz "insmod shaper" a pak
W>muzu attachnout a speednout shaper0
W>
W>to je as vsechno v poradku, ale pak kdyz jsem zkousel, jaka je rychlost, tak
W>jsem zjistil, ze se vubec neomzuje ... tak jsem se prostoural routovaci
W>tabulkou
W>
W>pridal jsem do ni : ifconfig shaper 0 -net 192.168.0.0 netmask 255.255.255.0

toto je dost zmateny riadok, predpokladam ze to bolo

ifconfig shaper0 192.168.0.1
route add -net 192.168.0.0 netmask 255.255.255.0 shaper0

W>ale tohle udelalo dalsi zaznam v route table, ktery byl skoro stejny jako
W>pro zarizeni eth0, tak jsem zaznam o eth0 z route table vymazal a pak uz to
W>fungovalo, jak ma...
W>
W>ale to urcite neni to nejjednodussi a nejlepsi reseni mazat zaznamy z
W>routovaci tabulky. Neznate lespi reseni ?

v tomto pripade to JE jedine riesenie - lebo ifconfig eth0, ktory treba spravit
pred tym, si tu routu skratka nahodi, takze ju nejako zhodit treba.

W>a jeste bych se chtel zeptat, jak to udelat, abych mohl omezit jednotlive IP
W>adresy, nekde jsem cetl, ze to je sluzba source routing ... ?

source routing je o inom - umoznuje zdroju paketov povedat si, ktorymi routrami
ma paket prechadzat. umoznuje to obist niektore zabezpecenia siete, preto sa
to velmi "nenosi" a jadro linuxu umoznuje zahadzovat taketo pakety.

v linuxe bude asi najjednoduchsie urobit samostatny shaper-device na kazdu
adresu.

--
Milan Pikula, WWW. Finger me for Geek Code.
http://fornax.elf.stuba.sk/~www, www na fornax.elf.stuba.sk