smbfs x autofs

Slavek Banko (axis) slavek.banko na axis.cz
Úterý Srpen 31 16:38:21 CEST 1999

Provedl jsem update ze samby 2.0.3-8 (standardní RH 6.0) na sambu 2.0.5a-1 (z
updates pro RH 6.0) a narazil jsem na pár drobností:

Když jsem provedl rpm -Fhv *.rpm, tak jsem si hned nevšiml, že musím ještě
doinstalovat samba-client, abych se mohl napojovat k Winům...

Mám nastaveno automatické připojování zdrojů z Winů v okolí pomocí autofs.
Protože se jedná o moji pracovní stanici, mám nastaveno, ať jako vlastníka
nastaví mne, abych mohl soubory editovat. Jenže po provedení update se
všechno připojovalo s implicitním nastavením (uživatel root a příslušná
práva). Když jsem se podíval na příkaz, kterým bylo připojení prováděno dříve:

smbmount //SERVER/ZDROJ$ -N slavek -c mount /mnt/.network/server/zdroj -f755
-d755 -u500 -g500

a po update:

smbmount //SERVER/ZDROJ$ /mnt/.network/server/zdroj -N

tak jsem se divil, že ten zdroj vůbec automount připojil... Ale kde hledat a
odstranit závadu - provedl jsem jen update samby (a nyní opět downgrade :).

Slávek.