segmenty site (delsi)

Vaclav Babicky babicky na ipp.cas.cz
Středa Prosinec 1 07:27:38 CET 1999

Jaroslav Jirasek wrote:

> Dobry den,
> mam problem s viditelnosti pocitacu na jinem segmentu site:
> server (RH 6.1, samba) ma dve sitove karty, jedna (eth0) ma IP
> 192.168.1.1, druha 192.168.2.1. Pres IPCHAINS jsem zprovoznil
> to, ze muzu pinkat z 192.168.2.x na 192.168.1.x a naopak.
> Klienti jsou Win9x, vsichni maji zapnuto sdileni souboru a tiskaren, a
> ja se presto nemuzu dostat do pocitacu druheho segmentu.
> Samba ma zapnuto domain master, browse list v okolnich pocitacich
> je v poradku.
> Nevite nahodou co delam spatne?

Pokud to delate poprve, je to na ponekud delsi odpoved a tak mi
prosim prominte delku dalsiho textu.

Jestli jsem dobre pochopil, tak vam sit na urovni TCP/IP funguje,
usuzuji z toho, ze vam prochazi ping z jedne site do druhe.
Routovani bude tedy asi v poradku.
Jestli jsem dobre pochopil podruhe, nefunguje vam sit na urovni
M$-Win. Tady je situce trochu slozitejsi.
V prvni rade musite mit na Windows zprovoznenu "Misrosoft Network",
pokud mate nastaveno sdileni tiskaren a souboru, je to asi v poradku.
V TCP/IP mate pravdpodobne nastavenu sitovou masku 255.255.255.0.
V M$-browse by jste mel videt pocitace lokalniho segmentu.
Primo pocitace vasi workgroup, v polozce "cela sit" potom pocitace
ostatnich skupin, pouze ale veseho segmentu site. Pocitace
druheho segmentu v browse (okolki pocitace) neuvidite nikdy, protoze
browse pouziva bradcast adresu odvozenou ze sitove masky, ve vasem
pripade tedy napr. 192.168.1.255.
K pocitaci na jinem segmentu se ale muzete pripojit, pokud znate
jeho jmeno v siti MSW a jeho IP adresu. Tyto informace musi byt uvedeny
v souboru ...\windows\lmhosts. Tento soubor neexistuje, je nutno jej
vytvorit.
V adresari ...\windows by mel byt ukazkovy soubor lmhost.sam, ktery
muzete napriklad prejmenovat a editovat. V principu musi tento soubor
obsahovat radek
IP_ADRESA       JMENO_POCITACE
Potom staci zadat "najit pocitac", v okne zadat jmeno pocitace a potom
by melo byt mozno namapovat jim sdileny prostredek.

V.Babicky

P.S.
Soubor lmhost.sam je silne komentovan a komentare slouzi jako
help. Ted jsem se dival do W98 a tam jsem nenalezl soubor lmhosts.sam
ale jiz soubor lmhost. Obsahuje ale pouze komentare a je nutno jej tedy
editovat. Po editaci lmhost je nutno restartovat Windows, jinak nejsou
udaje nacteny.
Jeste jednou shrnuji:
V okolnich pocitacich vidi windows pouze pocitace na lokalnim
segmentu, podle nastavene sitove masky.
Pokud je "vzdaleny pocitac" uveden v souboru ...\windows\lmhosts,
je mozno s k nemu pripojit napr. z okna "pripojit sitovou jednotku".
Jmeno pocitace v souboru lmhosts musi byt totozne se skutecnym
jmenem pocitace v siti Microsoft.
Pokud se pripojujete na sambu, nikoliv na Windows, mohou vzniknout
potize s heslem, pro prvni pokusy exportujte tedy adresar v sambe jako
public. Zprovozneni hesla eventuelne v jinem prispevku.
-bab-