Off topic: Pripojenie monitora k UPS

David Trcka trcka na poda.cz
Středa Prosinec 1 15:50:06 CET 1999

On Wed, 1 Dec 1999, Petr Simek wrote:

> [...]
<joke>
No jo, to musite ten monitor zapnout tesne predtim, nez ten proud vypnou.
</joke>

> Doma u ADI 5G kolikrat blikne zarovka kdyz zapnu monitor.

Mam zkusenost, ze UPS casto nevydrzi zapnuti monitoru 'natvrdo', ale jeho
prepnuti z power-save modu do aktivniho prezije v pohode.

No jak kde. Nekdy i ten korektni shutdown muze trvat nekolik dlouhych
minut. Navic nevim jak jinde, ale u nas se ceka do posledni chvile, jestli
ten proud nenaskoci, a teprve az UPS prohlasi, ze 'takhle by to teda dal
neslo', zacina shutdown, pokud do te doby nekdo nenakluse s benzinovym
generatorem.

> Na korektni shutdown je software a kabel :-) Ale vazne , mel jsem co do
> cineni s UPS 1200VA ktera utahla 1000W kavovar, ale neutahla tri PC

Tak to mate docela stesti, zvlaste ma-li ten kavovar topnou spiralu. UPS
obecne hodne nesnaseji indukcni zatez, dokonce tak nesnaseji, ze se
nechavaji totalne odrovnat (zvlaste ty levnejsi, ktere nahrazuji sinusoidu
takovym divnym klikyhakem).

> s 200W zdroji - mela moc velky prepinaci cas a diky tomu se na tech
> zdrojich pri prepnuti moc vybily kondenzatory a ty zdroje ji pak
> zatezovaly kapku vic. UPS misto aby chvili vydrzela pretizeni nez se
> kondy nabiji, tak okamzite odpadla.

= reklamace, v pripade, ze prokazatelne neni pretizena a nema v haji baterku

    David Trcka, network administrator
  PODA s.r.o., Internet Service Provider
Ostrava, 28. rijna 150, The Czech Republic
        Voice/Fax: +420 69 6612600