Blikani ledkou.

Vaclav Blaha vblaha na iol.cz
Středa Prosinec 1 22:27:32 CET 1999

Marek Blasko wrote:

> [...]

doufam ze ano

> Skus si nejak zohnat taky to program pod dos a taj je napisany ktori port to je
> nieje to tazke. Rad by som ti pomohol ale segra mala zber a mne chiba polka
> dokumentacie :(

ze se nestydite, linuxaci. takovy dosovy programator nosi cisla
portu a ridici kody v hlave. ostatne mu ani nic jineho nezbyva, kdyz
chce neco naprogramovat...

udajne by melo zabrat poslat na port 0x60 byte 0xed nasledovany stavovym
bytem, kde stav dolnich tri bitu (0-2) urcuje stav ledek v poradi
scrollock (0x01), numlock (0x02) a capslock (0x04). klavesnice odpovi
bud ack (0xfa) nebo nak (0xfe) (na tom samem portu). zkusil sem to
overit, ale kdyz sem v (Open)DOSovem debugu napsal o 60 ed, tak
klavesnice chcipla... mozna behem blikani nepremava.

ale dalsi otazkou zustava, jestli muze bezny uzivatel (uid != 0)
vesele zapisovat na porty klavesnice. na tech totiz visi cip 8042, ktery
ma zbytecne moc vyvodu, z nichz je jeden propojen s pinem procesoru
poeticky zvanym RESET. a zapis hodnoty 0xfe na port 0x64 resetuje zcela
spolehlive. a kdyby toho mohl vyzuit kdekdo, tak by mozna lidi zacali
kricet, ze to neni feature ale bug... no vzdyt je znate

vb

--
NOTE FOR WINDOWS (TM) USERS: I AM NOT LIABLE TO YOU FOR ANY SOFTWARE OR
HARDWARE DAMAGE, SYSTEM MALFUNCTION OR DATA LOSS ARISING OUT WHILE YOU