Konzistentnost serveru - jak zabezpecit?

Petr Snajdr snajdr na firma.seznam.cz
Čtvrtek Prosinec 2 14:07:55 CET 1999

On Thu, 02 Dec 1999, you wrote:

> . Cha cha. Tak to bylo hodne naivni ;-)

No spis se mi to nepodarilo zjistit jinak. Bohuzel jsem
nasel v konfernci na freebsd.org dva ohlasy. Prvni
tvrdil, ze velikost je omezena TB a ten druhy, ze
2 GB coz dle nej ma byt obecny problem Unixu na
32platforme (coz chapu). Tak jsem nevedel, ktery
z tech lidi ma pravdu :-)

> . Takze uz nerikate "to je skoda", kdyz vice casu venuji radsi FreeBSD?

Priznam si, ze uz si moc nepamatuji, ze bych to rikal, ale
je to docela mozne. Rozhodne jsem tak obcas uvazoval. Co k tomu rici vice?
Ne, nerikam to. Jen hlupak (tim spise, ze pod tihou dukazu :-))  nezmeni
nazor :-)

> . Skutecne tomu tak neni. V dnesni dobe si nikdo nemuze dovolit nevyzkouset
>    Linux - nebyl by "in". Ale zavery takovych organizaci zni podobne: Linux
>   jim pri vysoke zatezi vic pada, nebo je pomalejsi, nebo je mene spolehlivy,

Jsou s tim problemy, snad www.seznam.cz, ktery zatim
stale bezi na jednom pocitaci s Debian Linuxem je dobry priklad
systemu, ktery se obcas chova docela podivuhodne. S usmevem
sleduji problemy Michala Krause jelikoz to je teprve zacatek
a prestoze se mi podarilo ledas  zlepsit, uplne se
neketere stavy vyresit nepodarilo. V nejblizsi dobe se testne
na tomto miste FreeBSD. Pokud obstoji (do te doby ze sebe nechci
delat jasnovidce) tak pujde prozatim na tomto pocitaci (Seznam
provozuje daleko vice serveru) Linux do kyticek.
(no a jeste na jednom routru jelikoz se mi nepodarilo
zjistit jak udelat shaper jen na jednu IP adresu a nejak
jsem prisel o chut to tam nejak resit (pokud to tedy vubec jde)

>   nebo je nejak jinak pro ne omezujici (treba i diky GPL licenci).
>   Videl jsem treba takovou zpravu: Mame X Linuxu a Y FreeBSD. Na Linuxu
>   mame kazdych Z dnu zniceny filesystem, u FreeBSD to nestoji za rec.
>   Ze je neco pomalejsi? To neni dulezite.

Jsem zvedav, zde nemam zkusenosti, ale vselijake pady, "ucpane porty",
poskozene FS (idealne kdyz zmizi soubory z /etc/init.d) a podobnych zlovolnosti
s Linuxem se mi zacina zajidat.

> + Ale uz jsem to tu zminoval nekolikrat: Vubec by me neprekvapilo,
>   kdyby naopak nejaka organizace prohlasila, ze FreeBSD je proti
>   Linuxu absolutne nestabilni nebo prilis pomale, a proto pouzivaji
>   pouze Linux. Cela vec je prilis slozita na to, aby se vsem
>   uzivatelum jevil jeden stejny system jako stabilnejsi nebo rychlejsi.

To je tak se vsim :-). S Linuxem, FreeBSD, Windows, MacOS, OS/2

Ale to uz jsme uplne nekde jinde. :-)
--
S pozdravem
   Petr Snajdr