cron-spousteni programu

Honza senat na atlas.cz
Sobota Prosinec 4 15:09:12 CET 1999

Lubomir Berky wrote:

> Hello,
> Resim ted problem v RH 6.0. Potreboval bych zajistit spusteni urciteho
> programu v urcity cas. Dival jsem se na cron ,ale ten se nejak nastavuje pro
> kazdeho uzivatele zvalst. Ja bych vsak potreboval aby to bylo nezavisle na
> uzivatelich.
> Dik za rady

Asi jako root ze? K tomu je v Linuxu program at, pro jednorazove
spusteni ulohy v urcity cas, nebo crontab pro pravidelne provadeni
ulohy. Konfigurace at je pomerne jednoducha.

Pouziti prikazu at je nasledujici:
# at cas [datum] [+posunuti] <Return>
  prikaz <Return>
  prikaz <Return>
  <Ctrl-d>

nebo:

# at cas [datum] [+ posunuti] < soubor_s_prikazy

Jediny povinny parametr je cas. Povolene tvary casu jsou nasledujici:
1200 12 12am 1200am 120 12:00 12:0

lze pouzit i klicova slova:

noon (pro poledne)
midnight (pro pulnoc)
now (pro aktualni honinu a minutu)

priklad:

spustit nejaky program "zitra ve stejnou dobu" je:
# at now +1 day < soubor_s_prikazy