velikost souboru (Was: Re: Konzistentnost serveru - jak zabezpecit?)

Sobota Prosinec 4 16:51:26 CET 1999

On Fri, 3 Dec 1999, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> 	Omezeni na 2GB v UNIXech obecne bych spise stale svadel HODNE na lenost
> programatoru pouzivat radne types.h, protoze uz mi proslo rukama tolik
> programu, ktere si pozici v souboru definovaly zasadne jako int (kdyz
> byl 32-bit) nebo long, ze mam pocit, ze prekompilovat jadro s size_t
> (tusim, ze je to tento typ) na 64-bitech mi zpusobi to, ze pomalu ani
> nenabootuju...:-(

Jiste. Zvlaste, kdyz vsechny programy, co tam maji bezet, byly
zkompilovane v dobe, kdy bylo size_t 32-bitove. Spatne napsanym programum
nelze nez prat, aby vyhynuly, nebo se vyvinuly v dobre napsane programy.
Ale ne vzdy si muzu dovolit ze dne na den vsechny programy byt jen
prekompilovat (napr. proto, ze k nim ty zdrojaky z jakehokoli duvodu vubec
nemam).

> neprelozim - nechci se zastavat MS, ale on asi dost dobre vedel, proc
> prace s pohledy a pametove mapovanymi soubory neni sizeof (int) depend,
> ale natvrdo 2xDWORD, coz dela nejakych 64TB (?) na soubor...

...pricemz je nabizena moznost existenci toho horniho DWORDu vesele
ignorovat. Kdyby to ve Woknech nebyl takovy opruz to provest (kde jsou
nastroje jako strace/truss?), tak bych par programu protrasoval. Vsadim
se, ze tech, co nebudou 64-bit-clean bude docela hodne. (Nemluve o tom, ze
bude problem, az nam nebude stacit ani 64 bitu <g>).