divne se chovajici telnet

Neděle Prosinec 5 00:00:29 CET 1999

bitto na atrey.karlin.mff.cuni.cz (Leos Bitto) writes:

> : > : Mam problem s Linuxem RedHat 5.0.  Pripojim-li se na neho telnetem, tak
> : > : trva nekolik minut, nez se in.telnetd ozve a hodi vyzvu Login: Trva to i
> : > : nekolik minut.
> :
> : > : [root na marta /root]# telnet localhost
> : > : Trying 127.0.0.1...
> : > : Connected to localhost.
> : > : Escape character is ']'.
> : >
> : > Zkuste toto:
> : >
> : > echo "127.0.0.1 localhost" >> /etc/hosts
> [...]

Tady jsem mel na mysli resolvovani localhost -> 127.0.0.1, nikoliv
resolvovani pres reverzni DNS. Uznavam, ze jsem vetu mel formulovat
jinak.

> A jak to vite? DNS proste mohlo vyhnit a do logu se zapsala jen neprelozena
> IP adresa.

To vypada nejpravdepodobneji. Zdalo se mi divne, ze cekal nekolik
minut - maximalni DNS timeout je 81s, tak jsem radsi doporucil
zkontrolovat i /etc/nsswitch.conf.

> Kdyby IP adresa byla primo v /etc/hosts, na DNS by ani nedoslo.

Spis jsem uvazoval o variante
  hosts: dns nis nisplus files
nebo podobne, kde se patologicky chova i timeout pro NIS (nisplus).
Ale fakt je, ze kdyz localhost v /etc/hosts neni, tak
  hosts: files dns nis nisplus
vyjde nastejno.

> Ja si stojim za tim ze tam ten localhost neni.

Na opacnou variantu sazet nebudu, protoze nektere instalace RH 5.x
skutecne localhost do /etc/hosts nedavaly.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR