Vlozenie znaku 'newline' do textu

Daniel Kollar dkollar na atlas03.dnp.fmph.uniba.sk
Neděle Prosinec 5 17:16:37 CET 1999

Nazdar.

  Poradte mi prosim, ako mam pomocou nejakeho prikazu vlozit do textoveho
suboru znak zaciatku noveho riadku. Napr. za kazde <br> chcem vlozit
newline.
Skusal som co som vedel so sed a myslim, ze je to aj jedina rozumna moznost,
ale nejde mi to. Prikaz
	sed 's/<br>/<br>\\n/' vlozi znak '\n', ale nie newline.
	atd.
Skusal som aj '\r' aj pouzitie prikazu echo, ale asi nie so spravnym
syntaxom:
	sed "s/br>/br>'echo \\\n'/" vlozi totiz 'echo \\n'.

Co robim zle? Ako dalej?
Skusal som aj examples popisane v dokumentacii k sed, ale ani tie mi
nefungovali. Donieslo sa mi nieco, ze by mohol byt v poslednej verzii sed
problem s REGEXP. Co je na tom pravdy?

Mam nainstalovanu verziu GNU sed version 3.02 .

Pomozte prosim.

Diky

				Dano