pppd muze pouze root ?

David Kuzela kuzela na mbox.vol.cz
Pondělí Prosinec 6 12:15:36 CET 1999

Ales Horak pise:
> Muze me nekdo nakopnout spravnym smerem -
> prikaz "pppd connect chat -f -v /etc/pppscript"
> probehne uspesne pouze u roota.
> U jineho uzivatele skonci vzdy hlaskou neco jako
> "connect option cannot be overriden". Zkousel jsem suid na pppd a na chat,
> ale vysledek je porad stejny. Na RH 5.2 a na slackwaru se mi to drive
> vzdycky 'nejak' podarilo rozchodit, ale na RH 6.1 se mi nedari.

pppd musi mit prava roota. Obvykly postup je nastaveni suid a prava spusteni
pouze vybrane skupine uzivatelu. Napr

chown root.dialout `which pppd`
chmod 4750 `which pppd`

Tento postup predpoklada, ze existuje skupina dialout. Uzivatele, kteri maji
mit pravo pouzivat modem pak budou do teto skupiny zarazeni. Vysledek by mel
vypadat asi takto:

-rwsr-x---   1 root     dialout    105532 červen 01  1984 /usr/sbin/pppd

--
                                   David Kužela