bootovaci CDROM - poznatky (long)

Vaclav Ovsik Vaclav.Ovsik na i.cz
Úterý Prosinec 7 11:03:33 CET 1999

   Zdravim

Nestacil jsem ted cist konferenci a jsem par dni pozadu. Zaznamenal
jsem vetsi pocet stiznosti ohledne bootovani z CDROM.

Ja mam AWARD BIOSS nekdy z roku 97, CDROM TEAC 512E pripojeny jako secondary
master. Kdyz jsem kdysi po oflashovani BIOSu zjistil, ze to ma umet
bootovat z CD, hned jsem si udelal image (mkisofs) s bootimage DOSu 6.22
a nechal si to vypalit na Windose (nemel jsem vypalovacku).
CD bohuzel nebootovalo, rekl bych, ze ani neblikla ledka na CDROM.
Podotykam, ze boot.image a boot.catalog jsem umistil do /boot/ (poradek
preci musi byt, ze :-). CD bootovalo na nejakem stroji Monsoon, na jinem
zase neslo (seklo se to). Vyzkum jsem dalsi neprovadel. Myslel jsem
si, ze to u me v BIOSu je blbe naimplementovano.

Pak jsem si delal bootovaci CD RH5.2. Ani me nenapadlo ho zkouset nabootovat.
Pak jsem ho jednou zapomel v CDROM a k memu uzasu nabootovalo.
Rozhodl jsem se, ze musim veci prijit na kloub. Rozdil byl,
ze bootovaci soubory byly primo v rootu (catalog + image). Tomu jsem
nevenoval moc pozornost. Myslel jsem si, ze pri bootovani se preci
nebude analyzovat struktura iso9660. I pri letmem pohledu do mkisofs
to vypadalo, ze se proste jenom nekam na zacatek zapisuje cislo "extentu" s tim
bootcatalogem. Moje podezreni bylo na bootrecord. Zkoumal jsem
rozdily mezi tim DOSovym a tim "linuxovym". Pak jsem v zapalu zacal krokovat
INT 19h, coz me po chvili preslo (v ROM to jde blbe - nejdou breakpointy).
Dal jsem to kledu.

Po case jsem si delal RH6.1cz, trochu jsem si ho upravil, boot catalog a image
jsem dal pekne do /boot/. Splakal jsem - nebootovalo. Vzal jsem tedy
image, uz dost nastvanej, a dal jsem ho na dalsi CD (nejaka moje data)
pekne do rootu CD-cka.
*** HA - BOOTuje !!!.
Pak jsem si udelal jeste jedno s DOSem. Taky jsem dal ty catalog+image
do root a taky BOOTtuje.
CD, ktera mela catalog v /boot se na jinych strojich chovala ruzne,
nekde fungovala, nekde se to uplne hryzlo.
Uvazoval jsem, jestli to neni jenom tim, ze by soubory v rootu byly
fyzicky nekde hodne na zacatku, a BIOS nema zase nejake blbe omezeni, ze to
nemuze nacist nekde dal. Avsak mkisofs se mi zdalo  nescanuje adresare
"do sirky", ale spis "do hloubky" - to uz jsem dal nezkoumal.
Me stacilo, ze vsechny moje CD hovori pro nastinenou hypotezu.

Dal uz budu image a catalogy davat jenom do rootu. (Dokud nenarazim na vyjimku.)

PS: vzhledem k tomu, ze CDROM bohuzel rozpoznava formaty CD - nevim do jake
urovne (nekdo tam propasoval to, co tam nepatri ?), neni vyloucene,
ze problem je nekde primo v drive. Ne ?

--
	Vaclav Ovsik		email: Vaclav.Ovsik na i.cz
	ICZ a.s.		phone: +420 19 7165659