Asi mi nejede FTP a SSH

Adam Rogalewicz xrogalew na fi.muni.cz
Úterý Prosinec 7 15:55:55 CET 1999

On Sun, 5 Dec 1999, Hruby Vladimir wrote:

> Dobry den,  (RH 6.1, kernel 2.2.12)

> v /etc/inetd.conf:
>      ftp   stream  tcp  nowait  root  /usr/sbin/tcpd in.ftpd -l -a -L

> predpokladam, ze takto se rozjizdi ftp demon.
Ano pri pristupu na port "ftp" se spusti program /usr/sbin/tcpd s
parametrem "in.ftpd" , coz je vlastni ftp server.
=> musi existovat soubor /usr/sbin/tcpd a /usr/sbin/in.ftpd

> Presto uzivatele na
> stanicich nemohou z FTP serveru (napr. ftp.cstug.cz) stahovat, ovsem dari
> se jim na FTP server prihlasit. Nevim proc nefunguje stahovani.
Ze by firewall. ftp defautne otevira 2 spojeni. jedno od klienta k serveru
( ftp-control ) a druhe ( ftp-data ) od serveru ke klientovi.

> Jeste mam dotaz jak udelat to aby se mi FTP server hlasil jako ftp.neco.cz
> a ne jenom neco.cz. V souboru /etc/ftpaccess mam nastaveno:
> virtual ftp.neco.cz root /home/ftp
Asi tak nejak. viz man ftpaccess

> SSH: ven se s SSH dostanu, ale z venku dovnitr ne. V inetd.conf nemam o
> SSH ani radek. Jak ho mam nastartovat? Satrapa v knize Linux -- Internet
> server pise: "Do /etc/rc.d proto pridejte /sbin/sshd". Do ktereho souboru
> v RH mam toto presne pridat?
Myslim, ze v RH 6 staci nainstalovat balik sshd a on si prida i vsechny
startovaci skripty

 -- Adam --

Za výše uvedené údaje autor neručí ...
* e-mail : xrogalew na fi.muni.cz             *
* URL    : http://www.fi.muni.cz/~xrogalew *

Počítač a klimatizace jsou podobná zařízení ...
... když se otevřou okna tak oboje přestane fungovat.