Vadna sitovka?

Stanislav Kysela kysela na terms.cz
Úterý Prosinec 7 19:50:56 CET 1999

On 7 Dec 1999, Michal Krause wrote:

> parkrat se mi stalo, ze server prestal bez zjevne priciny odpovidat.

Me taky (pred nejakou dobou), asi trikrat.

> Nefunguje nic, vyjma ping. Ten slape jako hodinky, ani casy odpovedi se
> nezhorsi. TCP sluzby ale nejedou, kazdy pokus o spojeni skonci tim, ze
> se klient blokne a nic se nedeje az do timeoutu. Proto se chci zeptat,

ICMP, UDP funguje. TCP ne! Ale pouze v pripade, ze se jedno o nove
spojeni, to ktere je jiz navazane funguje normalne.

Vzdy se to stalo pri docela velkem sitovem provozu.

> Sitovka je "oblibena" 3c905b, jadro 2.2.13pre17

V mem pripade se jednalo o 3c509b (~2x zatuhnuti) a potom nasledoval
upgrade na 3c905b a prepnuti na 100BaseTX, ale i pote to jednou zatuhlo.
Nepomohl ani restart stroje. Pouze restart stroje odpojeneho od site.

Jak se zbavujete toho problemu vy ?

Po poslednim zatuhnuti (jiz s 3c905b) jsem u toho zakaznika byl i ja,
zjistil jsem ze ze je prez inetd (pozustatek z minulosti) spusteno mnoho
POP demonu (nevim jestli to byla pricina nebo dusledek). Predelal jsem
tedy konfiguraci POP serveru na standalone a od te doby to nezatuhlo,
nicmene nejsem si jist, ze to v budoucnu nezatuhne znova.

Tot me poznatky

S pozdravem

--
Stanislav Kysela    -    UNIX systems & network administrator
e-mail: stanislav.kysela na terms.cz , stanislav.kysela na email.cz