Konzistentnost serveru - jak zabezpecit?

Peter Ronai dzony na my-scotland.sk
Čtvrtek Prosinec 9 15:47:07 CET 1999

> neni prilis vhodny pro vyssi zatizeni.  Obcas se mu stavaji opravdu podivne
> veci
> pri kterych konkretni port se jakoby ucpe, nejaka spojeni pres neji vsak
> prochazi, ale
> postupne se jejich pocet zmensuje bez nevratu do provozuschopneho stavu.

pokial mi je zname tak sa da linux pre siet optimalizovat ale treba sa s nim
vyhrat do sitosti...
na druhej strane zavisi od toho aky linux sa pouzije
osobne by som volil iny pristup ako zoberiem tuto distribuciu a je to.... (teda
hlavne pokial ide o server urceny na velke zataze)
koniec koncov *BSD sa zvycajne instaluju sposobom kde vysledny efekt je velmi
custom a pre instalaciu servera mi to pripada logickejsie

> Nicmene verim, ze se hodne problemu da
> "jednoduse"
> rozlozit do dostatecneho mnozstvi pocitacu ....

alebo procesorov ;)

> Je ale otazkou co je tou kvantitou nahrazovano. Mozna nic .. jen omezeni HW.
> Mozna to tak uplne nemusi byt pravda. Ono desitky pocitacu s OpenVMS
> treba stoji dost penez ... (OS byl vybran vice ci mene nahodne).

ale zas desiatky strojov s Linuxom urcite vidu lacnejsie ako tie s VMS
ono je tu logickejsie povedat ci ma vide jednotka vykonu na *BSD na viac
pocitacov ako jednotka vykonu na (*)Linuxe a to je asi treba otestovat

> Vzato do dusledku tak to tak uplne neni. Vzato do dusledu tak
> by to ten Linux bez prispeni jednoho *BSD, ktere mu to "predpripravuje"
> (ne na aplikacni vrstve!) ak, aby se mu neucpavali porty apod., nezvladl na
> jednom pocitaci uz dnes.

vzate do dosledkov zavisi vela od toho ako je aplikovana konkretna metoda a
teda od ludskeho faktoru

> [...]
> pripraveno.
> Proc to tak neni dnes? Na tom neni co nechapat :-). Proste to nebylo
> potreba a vzdy se naslo nejake reseni jak problemy vyresit. Ale priznam
> se na rovinu, ze obcasna nestabilita Linuxu pri takove zatezi a takovem
> nasazeni me dost rozcilovala a to tim spise pokud si k tomu priberu
> nektere vlastnosti ext2 apod. Po te co se  nekolik jedincu ;-))
> snazilo naznacit jak problemy vyresit lepe :-) a po te co jsem si "osahal"
> FreeBSD sam zacinam mit pocit, ze Linux jako server zase neni az tak super

je to ale pocit alebo je to vyjadrenie v absolutnych cislach

> Kazdopadne to FreeBSD bude muset jeste dokazat. Yahoo na nem sice bezi, ale
> maji ho tam snad 200 (?) kousku a tak je opet otazka zdali tim neneahrazuji
> neco
> jineho - treba stabilitu. Ono kdyz se veme dostatecne mnoho Windows tak
> to take utahne ledacos :-), ale mam pocit, ze o tom to vubec neni.

ono win vobec nie je taky pomaly za aky sa tu obecne povazuje
da sa vyladit na pomerne dost rychly OS
s win je podla mna najvacsi problem stabilita a konfigurovatelnost, rychlost
nie
koniec koncov vyhral benchmarky ;))))))

> Mimochodem pokud pochybuji o trebas FreeBSD je jen proto, ze
> na miste na ktere "ho" potrebuji nezam. Nicemen vzhledem k
> jistemu seznameni se s nim a i referencim do nej samozrejme nejake
> nadeje vkladam.
>
> BTW: Berte to vse jako relativni hodnoceni. Napriklad z toho nelze
> nijak usuzovat na to, ze DOS je super OS pro servery ;-)

pokial ide o tu rychlost tak by to slo
treba naportovat apache, dlhe nazvy a ide sa
ono je to tak ze privrzencov BSD tazko presvedcit o tom ze je lepsi linux a
opacne
je to mozno akysi druh viery kde jedni su krestania a druhi moslimovia a ta
druha skupina je pre prvu vzdy pohanska.....

> Priznavam, ze sve take udelat nekolik pokusu udelat z Linuxu "Windows".
> Tim nemyslim KDE, Gome apod. (ty konecne asi nejsou Linux only), ale
> spis vyvojovy model stylu "co nejdrive uvedeme novou verzi, pak rychle
> opravime chyby"

teraz sa hovori o jadre alebo o distribucii
ked ma niekto nieco proti linuxu tak si musi ujasnit ci to mieni proti
schopnostiam jadra (mimochodom aj tu je mozne vybrat si ake jadro pouzit...)
alebo proti konkretnej distribucii
ak proti distribucii tak nie je problem zmenit "providera"
ved linux nerovna sa redhat aj ked to mnohy tak beru...

> Vse je to, ale o potrebach. Takze lide s odlisnymi potrebami mohou mit nazor
> zcela
> odlisny. Proc ne. U desktopu Windows95-like se da omluvit ledacos, u serveru
> pak jiz tech veci je pomerne malo. Take je dost rozdilene mit server
> pro 10, 100, 1000 a 100 000 uzivatelu.  Maloktery OS pokryje  potreby
> vsech (no spise asi zadny). To jen tak na vysvetlenou, aby mi treba nekdo
> nepodsouval, ze povazuji Linux za zavrzenihodny a nepouzitelny OS. To vubec
> ne.
> Rozdil je pouze v tom kdo co a k cemu chce.

este nikomu sa nepodarilo pouzit jeden OS na vsetko aj ked MS mal zalusk ....
ved napr palm OS je super ale na svoje pentium ho nedam...
na druhej strane je relativne lahke porozumiet zastupom anti MS orientovanych
ludi ktori sice MS radi nemaju ale k alternative tj k linuxu sa spravaju
podobne ako k rodnym win a teda pchaju ho vsade kde to ide od palm pilota cez
desktopy a high end servery az po path-findera (aj ked v tom poslednom urcite
nebol odveci ;)

> BTW: Dobre, uznavam, ze svou roli v tom mohou hrat i znalosti. Nejaky
> vnitrni mechanismus me nuti o tech mych stale pochybovat. Nicmene
> pokud k temuz cili vedou dve cesty, jen blazen si vybere tu delsi.
> (ted nemyslim vubec dilci cile jako treba nainstalovat mail server).

na druhej strane si myslim ze aj ked trebars tera zprejdete na BSD tak sa vam
moze stat ze po nejakej dobe zistite ze to co vam na linuxe pripadalo
samozrejme na bsd jednoducho nenajdete
ano linux je tak trochu chrastitko, je taky pozliepany ze to svet nevidel ale
na druhej strane si clovek naozaj moze vybrat, da sa z neho poskladat ozaj
dobry desktop a bol som svedkom toho (aj ked moje znalosti nesiahaju tak daleko
aby som to vedel zopakovat) ze ktosi nainstaloval server so sekurity temer
porovnatelnu s openBSD a s vykonom na ktory bezny linuxak vobec nie je
zvyknuty...

> Uznavam, ze mohu take sednout a vse to prepsat, ale prznejme si na rovinu.
> Na to zrejme nemam X, Y a ani Z (kazdy si muze dosadit sam ;-))

je to na vas a na tom o com ste vnutorne presvedceny
v kazdom pripade ked sa velmi chce kazdy kernel sa da zakusnut ;)

(_(_|             Dzony (Peter Ronai) |
    |            ICQ number: 15939025 |
          e-mail:dzony na my-scotland.sk |