NAT na linuxu

Martin Lipinsky mlc na czech.net
Čtvrtek Prosinec 9 20:01:06 CET 1999

Dobry den.

Az doposud jsem na Linuxu vzdy pouzival IPmasq., tedy preklad x vnitrnich
adres na jednu venkovni. A vzdy me mrzelo ze napriklad ve winroutu jde
udelat opravdovy NAT, tedy prekladat ne n:1 ale obecne n:m

napriklad 10.0.0.0/24 na 1.1.1.1
ale	  10.0.0.22/32 na 2.2.2.2

atd.

Po nainstalovani kernelu 2.2.13 a prekladu utilitky IP a prostudovani
dokumentace k ni jsem dospel k zaveru, ze nove jadro uz umi skutecny nat a
jal jsem se to zkouset.

Pokusil jsem se napsat prikazy podle manualu (ip route add nat xxx)
nicmene pokazde jsem zkoncil s hlaskou:

RTNETLINK answers: Invalid argument

Patrne jsem nekde spatne pochopil dokumentaci a proto se ptam. zkousel to
nekdo a zprovoznil ? Jak se 'tluce' tento nat s IPmasq z ipchainsu ?
je treba v jadre prelozit/neprelozit neco ceho jsem si nevsiml ? A nebo
jsem to pochopil uplne spatne a skutecny NAT zatim linux stale neumi ?

Budu vdecny za jakekoli tipy, rady, zkusenosti.

S pozdravem

Martin Lipinsky'
email: ml na czech.net
pgp: http://ml.czech.net/ml.asc