Chyby na filesystemu ext2

Jan Kara jack na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Pátek Prosinec 10 16:05:53 CET 1999

> Zdravim,
>
>  podleni dobou se mi velice casto hrouti filesystem na jednom
> stroji, jehoz jednou z cinnosti je schranovat informace pomoci
> mrtg. Tento stroj je skutecne 100% vytizen, nebo dokonce
> pretizen vypoctem stovek gifu (asi 1000) kazdych 5 minut a
> spousto dalsi uloh. Pri vypoctu tech gifu-grafu mrtg dochazi
> jednou za par dni k chybam ext2, ktere pro ls -al vypadaji
> asi takto:

> rw-r--r--   1 web      web          3151 Dec  9 10:52 c137-day.gif
> c---rw---- 13873 2608     13364     52,  57 Feb 11  1987 c137-month.gif
> [...]
  No, vzhledem k tomu, ze vsechna ta cisla davaji rozumne ascii hodnoty
-- sama ascii cisla, dvojtecky a mezery, rekl bych, ze se neco pekne
probehlo po inode table. Rekl bych, ze kdyby se dalo ls -i, zjistilo
by se, ze to bude nejaky souvisly kus inode-table. To ze fsck nadava
tak jak nadava je pochopitelne, protoze ty inody maji nastaveny dtime
(deleted time) -> fsck si mysli, ze jsou smazane a pritom maji
link_count != 0. Mozna to v tom mailu bylo, ale jake je to jadro?
 Mozna bych se take podival na zoubek hardwaru - pamet, prehrivajici
se procesor (i kdyz tyto chyby by se asi projevili i jinak), kabely
k disku...

							Honza.