Clustering, databaze a sdileni dat

Ing. Pavel PaJaSoft Janousek pajasoft na fonet.cz
Pondělí Prosinec 13 20:20:09 CET 1999

> Technicky vzato by to asi slo. Jenze nevidim rozdil mezi tim, kdyz se to
> dela prubezne a davkovym zpracovanim. At tak ci onak, vzdycky je potreba
> udelat totez. Takze by to teoreticky zlepsilo rychlost odezvy, ale kdyz
> bude server pretezovat ten davkovac, budu na tom zase stejne. IMHO.

	Pokud dobre problemu rozumim, bavime se tu o 'rozumne' mire SW
pararelizace, coz v tomto pripade by mohlo vyrazne pomoci - ten davkovy
soubor s O_APPEND mit na jinem stroji na kterem se muze zpracovavat
celkova sumarizace a ten 'hitovy' stroj mit pouze nejakym zpusobem
namoutovany tento soubor. Pokud by ani sumarizace nemohla byt na stroji,
na kterem se bude sdilet, pak muzeme pridat treti stroj... Myslim, ze uz
timto jsme dosahli pomerne dobre pararelizace... jinak nezapominejme na
pocitacove zakony, skutecny vysledek nas muze velmi zklamat a energie a
prostredky vynalozene na reseni pri vsech techto experimentech skutecne
mohou jit do haje... Ostatne, vyzkum pararelnich systemu se diky s = 1/&
na jednu dobu pomerne pekne zastavil...

	Co se tyce celkoveho reseni, krome skutecne velkych databazi ala Oracle
jsem o podobnem pokusu slysel nekolikrat, bohuzel se mi vzdy donesl
vysledek jako 'celkove to zrychleni nebylo nic extra, skoro bylo lepsi
na to jit hrubou silou", pokud by se to skutecne povedlo v rozumne mire
dotahnout, asi by po tom bylo hodne hladovo...;-)

Ing. Pavel Janousek (PaJaSoft)                   FoNet, spol. s r. o.
Vyvoj software, sprava siti, Unix, Web, Y2K    Anenska 11, 602 00  Brno
E-mail: mailto:Janousek na FoNet.Cz               Tel.: +420  5  4324 4749
SMS: mailto:P.Janousek na SMS.Paegas.Cz           Fax.: +420  5  4324 4751
WWW: http://WWW.FoNet.Cz/                    E-mail:
mailto:Info na FoNet.Cz