Clustering, databaze a sdileni dat

Pondělí Prosinec 13 20:57:53 CET 1999

stano na trillian.eunet.sk wrote:
: On 13 Dec 1999 16:30:04 +0100, Michal Krause wrote:
:
: : od modulu pro Apache), v zavislosti na tech datech se bud sahne do te
: : cache, ktera muze byt delena, paklize bude zajisteno, ze hit pro jeden
: : identifikator bude chodit vzdy na stejny stroj. Paklize je toto pravidlo
: : dodrzene, pak zaroven lze delit i databazi na vice stroju.
:
: No, to uz je vynikajuca informacia. Inymi slovami data
: pre rozlicne id sa nijako "nemiesaju" a pokial
: to dovediem do extremu, mohlo by mat kazde
: id dedikovany pocitac :-)
:
: Vseobecnu architekturu by som potom videl dvojstupnovo:
:
: Prva vrstva su "rozdelovace", ktore su bezstavove
: a akurat spravia nejaky hash z id a podla vysledku
: posunu request na urceny pocitac. Snad by som aj
: zahodil Apache a urobil jednouceloveho demona
: (niekto musi aj zase efektivne dorucit odpovede
: nazad), ale do tejto oblasti nevidim.

Pekne reseni je na http://www.linuxvirtualserver.org/.

Leos Bitto

:
: Druha vrstva su potom stroje so samostatnymi SQL servermi
: a samostatnou cache, pricom obsluhuju konkretnu mnozinu id.
:
: Tym padom sa da riesit rozlozenie zataze tak na urovni
: prichadzajucich pristupov (podla IP klienta - prva vrstva),
: ako aj na urovni SQL backendu (podla id).
:
: Uzke hrdlo nema kde vzniknut - rozsirovat sa da tak
: prva vrstva, ako aj druha a pokial by nestihala
: siet medzi nimi (co by som dost pochyboval :-)),
: da sa znasobit aj ta.
:
: Pridanie stroja ovsem nie je trivialne (pokial chvilkova
: odstavka nie je mozna) - viac-menej treba prehashovat
: tie data medzi backendami. Bohuzial neviem, o ake mnozstva
: sa jedna a co je mozne pocas takejto administrativnej
: akcie tolerovat.
:
: V zaciatkoch samozrejme moze prva vrstva zdegenerovat
: na jeden stroj.
:
: Prehliadol som nieco?
:
: Mimochodom, 4 mil. query denne, z toho polovica zapisov,
: na jednoprocesorovej masine s jednym SQL serverom,
: to teda klobuk dolu...
:
: Zdravi
: --