Clustering, databaze a sdileni dat

Michal Krause michal na krause.cz
Úterý Prosinec 14 02:27:03 CET 1999

On 12/13/99 23:21, Mikulas Patocka wrote:

> Pak to ale znamena, ze by ta cache sla distribuovat dost dobre.
>
> Treba pro 4 webservry by se router mohl nastavit tak, aby vsechny
> packety s adresou delitelnou 4 posilal na jeden webserver, s adresou,
> co dava zbytek 1 na druhy atd. Webservry ziskaji timestamp a muzou to
> podle ID stranky poslat jednomu z nekolika databazovych servru. Jediny
> bottleneck je zde propustnost site; web i databazovych servru je mozno
> pridat libovolne mnoho.

To je pravda, jenomze distribuce pozadavku by nebyla prilis idealni.
Napriklad cache enginy na TENu delaji dnes uz docela velke procento hitu
a pritom by porad padaly na jeden server. A jelikoz rozlozeni IP adres
je nepredvidatelne, je vhodnejsi to, co navrhoval Stano, tedy
distribuovat na zaklade ID (protoze mohu ze starsich dat temer idealne
navrhnout rozlozeni vytizeni na jednotlive uzly).

> Jeste jedna idea: Je k tomu vubec potreba Apache? Kdyby se napsal
> programek v C, co z hlavicky HTTP requestu rychle vyparsuje cookie,
> posle predem pripraveny obrazek a spoji se s databazi - nebylo by to
> rychlejsi? (zdrojaky Apache jsem nevidel, tak nevim, jak moc velky
> overhead v nem vznika)

Tahle myslenka uz tu taky padla, zacinam si s ni vazne pohravat.

S pozdravem