Clustering, databaze a sdileni dat

Michal Krause michal na krause.cz
Středa Prosinec 15 01:55:08 CET 1999

On 12/15/99 00:01, Leos Bitto wrote:

> : This effect will override attempts to distribute the load between
> : realservers.
>
> Hlavni prioritou je udrzovani persistent connections, ale i to poskytuje
> volne misto pro vyvazovani zateze. Matematicky je mozno dokazat ze to
> vyvazovani zateze tedy neni uplne presne. Z praxe ovsem mohu rict ze
> vnesena nepresnost je temer nemeritelna.

Zda se, ze by to opravdu nemusel byt problem, prave jsem si sjel log a
zda se, ze uplne nejfrekventovanejsi IP adresa ma podil necele 2% z
celkoveho poctu.

> : Dalsi vec, ktera me na tom zarazi je poznamka "for kernel =<2.2.10"
>
> To je asi kvuli tomu ze ta dokumentace je zastarala. Ja vse pouzivam
> bez problemu s 2.2.13 a testuji i s 2.2.14pre.

Ted jsem to jeste jednou procital a od verze jadra 2.2.12 pribyla
podpora ppc - persistent port connection.

> [...]
> : ze stejne IP adresy padaly na stejny uzel.
>
> Ne asi ale urcite by nebyl problem vse zresetovat o pulnoci. Pocitejte
> ovsem s tim ze cely den si ten server bude muset pamatovat a akceptovat
> koho kam uz nasmeroval. Dusledek 1: zere to pamet. Dusledek 2: muze se
> zacit projevovat nepresnost ve vyvazovani.
>
> Je veci navrzeni aplikace tak, aby nepozadovala persistentni spoje cely
> den. Jak to pouzivam ja: persistent connections jsou tam kvuli cookies,
> ktere identifikuji jednotlive uzivatele. Cookies maji platnost 30 minut.
> Timeout pro persistent connections je nastaveny na 31 minut.

Pravda, tohle by vlastne slo realizovat velice podobne. Asi jsem mel
nejaky zkrat na mozku, ale myslel jsem si, ze timeout plati pro vsechny
konexe, ale on samozrejme plati jenom pro ty neaktivni. Chyba byla na
mojem prijimaci (obcas pisu rychleji nez premyslim :( )

Zacina se mi to zamlouvat, skoda ze nestiham tu zitrejsi prednasku. Bude
z ni nekde nejaky material?

S pozdravem

Co napsat do signatury, aby to nikoho nepohorsilo? Snad jedine nejakou
obecne znamou pravdu. Doufam, ze vsichni vite, ze tucnak je bylozrava ryba.