FTP dva stroje, kazdy jiny

Vladimír Fux fux na infoline.cz
Středa Prosinec 15 03:44:59 CET 1999

Zdravim!

Opet mam hadanku, se kterou si nevim rady.
Situace:
Internet je priveden UTPckem do pocitace, ktery dela jen proxy pro 7
stanic. 6x windows + 1x linux. Na tomto pocitaci s proxy neni
spustena zadna maskarada, protoze je za firewallem. Ze druhe
jeho sitove karty vede sit koaxialem k tem 7mi dalsim pocitacum.

Problem:

Na pocitaci A jsou instalovany Windows 98.
Spustim FTP, a prihlasim se k serveru na vnejsi siti. Zadam jmeno,
heslo, vse je OK, napisu DIR a vypise se mi bez problemu cely
rozsahly adresar.

Na pocitaci B je instalovan Linux RH 6.1cz
Spustim FTP, a prihlasim se ke stejnemu serveru na vnejsi siti. Zadam
stejne jmeno a heslo, prihlaseni probehne normalne
napisu dir, nebo ls a vypise se mi jen prvnich asi 19 radku vypisu souboru.
Potom se prenos zastavi a ceka, klidne 5 minut. Nedocka se myslim nikdy
Kdyz stisknu CTRL-C, korektne se vypis prerusi, a napise mi
receive aborted
waiting for remote to finish abort
226 Transfet complete
... atd.

Mnozstvi vypsanych radku je zda se vzdy shodne. Zjistil jsem, ze ho
lze omezit tim, ze na firewallu nastavim do venkovni site mensi MTU,
takze to vypada jako kdyby se prenesl vzdy jen jeden paket. Na co
potom ceka nevim, predpokladam ze na potvrzeni prijateho paketu.
Znovu opakuji, ten pocitac s Windowsy , ktery je o dva metry vedle
na stejnem koaxu jede bez problemu.

Firewall jede na RH 6.0, kernel 2.2.12, ma instalovano masq,
a pouziva modul ip_masq_ftp.

ten ten lokalni stroj - B ma nainstalovan RH 6.1cz, kernel 2.2.12-20

Co by to mohlo byt?

Vladimir