externi ISDN modem a linux

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Středa Prosinec 15 08:05:06 CET 1999

| Odesílatel: Petr Simek <petrsi na jcu.cz>

vyrobit

| Neni to spis tim, ze samplovaci frekvence ustredny je 64kbit/s a tedy
| nemuze efektivne nasamplovat zmeny rychlejsi nez 32kbit/s tedy v praxi
| to od klienta leze spis 31200 . Obracene kdyz leze z vystupu 64kbit
| se pak tech 56kbit/s necha udelat pokud to tam provider poslal digitalne
| a nedoslo k samplovani i na jeho strane (-> 31200)
|
| Ty analog filtry byly vzdy a presto pres ne 33.6 modemy tlacily 33600bps.

Neeee... 64kbit je prenosova rychlost ustreden v Evrope. 56kbit je
prenosova rychlost v USA. Proto modemy jsou omezeny na 56kbit, nebot
nebudou prece amici neco vyvijet zvlast pro evropu co by melo byt jeste
lepsi nez "americke" (to je realita, dela to ta jejich zahledenost do
"americanstvi").

Tedy v Evrope bysme mohli pouzivat ne 56kbit modemy, ale 64kbit modemy a
amici by nam mohli jen zavidet. Ale to se nestane, nebot by se z tohoto
nestal celosvetovy standard, ale jen evropsky. Podobne je to s televizi
(USA + JPN vs. zbytek sveta) a mensim uspechem (ne-li neuspechem) DVD ve
"zbytku" sveta, ale to je na delsi povidani a jinde...

Vzorkovaci kmitocet a prenosova rychlost je tedy neco uplne jineho...

Zdravi

             Jaroslav Lukesh, K-net

               http://www.k-net.cz
      Multimedia, Networking, Communications