Spravne nastaveni MTRR

stano na trillian.eunet.sk stano na trillian.eunet.sk
Čtvrtek Prosinec 16 18:25:01 CET 1999

On Wed, 15 Dec 1999 08:57:38 GMT, Ales Horak wrote:

:>echo "base=0xde000000 size=0x400000 type=write-combining" > /proc/mtrr
:>
:>Proc jsou ale ve vypisu uvedene dva ramce?

: podle /proc/pci bude jedna z tech oblasti Non-prefetchable a jedna
: Prefetchable. do mtrr by se mela zadavat ta Prefetchable.

A bacha, pokial to popletiete, zacnu sa diat veci. Stalo sa mi,
ze po zmene AGP aperture size v BIOS-e sa tieto adresy posunuli
(Matrox G400), a to bohuzial akurat tak, ze si do write-combining
oblasti sadla ta nespravna. Kartu to zmiatlo natolko, ze zrejme
negenerovala nic - monitor to povazoval za power saving.
Bodaj by aj nie, nechat si pristupy do riadiacich registrov
prehadzat podla uvazenia procesora je dost kruty zart :-)

Kedze som s tym saskoval vo Windoze a Linux som bootol
az nasledujuci den, chvilu to trvalo, kym ma vobec napadlo,
ktora zmena to mohla sposobit...

Zdravi
--
				Stano