VMWare a Samba

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Pondělí Prosinec 20 06:33:51 CET 1999

> Dobrý den všem,
Taktéž.

> používám VMWare a pod ním Win95, jimž zpřístupňuju lokální linuxové disky přes
> "host only networking" pomocí Samby.
Zkouším používat VMWare na stroji se serverem mars.

> Samba se natáhne při startu systému, moduly VMWare taky. Jenomže Win95 nevidí
> linuxové disky.
U mě je to podobný problém - všechno se nastartuje, ale marsový
server není vidět, protože nepracuje síť IPX a ta zase nepracuje,
protože se virtuální síťové rozhraní nastartuje až po nahození sítě.

> Je třeba po nabootování Win95 Sambu restartovat, což je poněkud
> otravné, ale pak už to jede.
Mě taky stačí restartovat síť, příp. ručně nahodit IPX.

> Domnívám se, že problém by mohl být v tom, že dokud
> neběží VMWare, není jeho síťové rozhraní aktivní a Samba si ho potom nevšimne,
> až se spustí.
Ano.

> Dá se jí to nějak říct? Neznáte někdo řešení?
No nevím, jak moc je to čisté, ale já jsem si na RH 6.x udělal
startovací skript pro síťové rozhraní (abych vnutil IPX, u vás IMHO
nebude třeba)  /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-vmnet1 a hlavně
jsem přečísloval startovací skript /etc/rc.d/rc[35].d/S90vmware na
.../S09vmware. Díky tomu se virtuální síťové rozhraní "nahodí" před
zprovozněním sítě a její skripty už ho můžou korektně nastavit.
Proč se to v originálu spouští tak pozdě jsem nepochopil - IMHO pro
to nemají žádný rozumný důvod..

> A pokud by to nešlo jinak, než tím restartem Samby, dá se napsat nějaká dávka,
> kterou se to provede po startu VMWare i s uživatelskými právy? (To je asi pro
> většinu přispěvatelů této konference trivialita - ne pro mne - omlouvám se).
Nevím, ale tenhle způsob mi připadá zbytečně komplikovaný.

> Díky za rady.
Není zač.

P.S. Za případné chyby v názvech soborů se omlouvám, ale píšu to z
hlavy.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s