StarOffice5.1+RH6.1cz+pocesteni - vyreseno

Josef Vogeltanz JoVogeltanz na dop.skoda.cz
Pondělí Prosinec 20 08:17:35 CET 1999

Tak se mne konecne o vikendu podarilo smirit ohen a vodu a na druhy pokus
nainstalovat
StarOffice 5.1 do RH6.1cz a pocestit jej. Pouzil jsem postup podle navodu na
http//:www.root.cz V postate se jednalo o nekolik kroku:

-Do konfiguracniho scriptu /etc/X11/XF86Config jsem do sekce "keyboard"
doplnil polozku
 XkbKeymap   "xfree86(us_cz_qwertz)".
-Potom jsem instaloval StarOffice do /opt/office. (Zdrojem byl CD-ROM)
-Po instalaci jsem spustil program /opt/office/bin/spadmin a s jeho pomoci
nastavil
 cestu k ceskym fontum v /usr/share/fonts/ISO8859-2/*, presne podle navodu.
-Dale jsem do adresare /lib nakopiroval knihovnu Zdenka Kabelace
libI18Nforce.so.0.0
a nalinkoval ji podle navodu prikazem ldconfig.
-Napsal jsem si spouąteci script, tak jak je uveden v navodu. Pouze konec
jsem pozmenil,
protoze jsem mel potize s pridanim adresare /opt/office/bin do promenne
PATH.
Napsal jsem tedy na konec scriptu "export PATH=$PATH:/opt/office/bin" a na
dalsi radek
"soffice $*"

Pri prvnim spusteni me ale prekvapilo, ze ceske fonty funguji jen ve
StarWriteru. Otevrel
jsem tedy znovu script XF86Config a doplnil cesty k fontum (FontPath
"/usr/share....").
Puvodne jsem si myslel, ze toto obstara fontserver, ale nebylo tomu tak a az
po teto
uprave funguji fonty tak, jak maji. Z toho vyplyva, ze SO5.1 pouziva Type1 a
systemove
fonty iso8859-2, ale oba typy se rozdilne pro SO5.1 instaluji. Nakonec,
kdybych se striktne
drzel navodu, fungovalo to hned.

Konkretne se spravnou diakritikou funguji fonty alexandria, arioso,
arial, courier new, dublin, gatsby, gasele, good city modern, meath,
micro extend, moulin rouge, prelude, times new roman a verdana.