popis ulimit

Pondělí Prosinec 20 12:26:24 CET 1999

On Mon, 20 Dec 1999, Milos Prudek wrote:

> Diky. Podle dokumentace omezuje ulimit jen procesy startovane shellem.

ulimit je jen nazev pro volani setrlimit(), ktere pak ovlivnuje proces,
ktery ho provedl a vsechny jeho potomky

> Me se jedna o X. Konkretne kdyz uzivatel napr. v KDE najede do adresare
> kde je 500 obrazku, vsechny je oznaci a zmackne Enter, tak se spusti 500
> instanci vieweru a system se stane nepouzitelnym. Tohle bych chtel
> omezit, a nejlip kazdemu uzivateli samostatne.

vi /usr/src/linux/* :)

Popisovanou vec snad zadny "bezny unixovy system" poradne neumi. Je to
divne, ale je to tak (zajimave je, ze podle knizky "Inside NT" by NTycka
mela umet kvoty na uplne vsechno, ale nikdy jsem nezjistil, jak je treba
nekde nastavit). Alan Cox sveho casu zkousel cosi naprogramovat (rikal
tomu beancounters), ale asi je to u ledu.

To, co se da udelat, je limitovat pocet procesu, ktere dany uzivatel muze
spustit (RLIMIT_NPROC...tady Linux exceluje, protoze spousta unixu neumi
ani tohle) a nastavit nejake rozumne limity na jednotlive procesy a
doufat, ze budou tyto limity dost velke, aby neomezovaly, ale zase dost
male, aby jejich soucin (tj. kdyz nekdo pusti maximum procesu, ktere
konzumuji maximum prostredku) nepostacoval na kolaps systemu.