Nekompatibilny EXT2 v RH6.1 (long)

Brano Zarnovican zarnovican na pobox.sk
Středa Prosinec 22 17:39:40 CET 1999

Caute!

Mozno ze som ja ten posledny clovek ktory to este nevie, ale RH6.1
ma filesystem s ficuriou ktora ho robi nekompatibilnym so starymi
kernelmi (a dalsim software-om).

Co sa mi stalo:

V cistej RH6.1 vsetko perfektne funguje.
Na jednom 800MB disku som si chcel vyrobit vlastny router.
Pripojil som ho, fdiskoval a takto naformatoval:
# mke2fs /dev/hdc1
Nakopiroval som tam nejaky software (kernel, bin a pod)
Rebootoval som to a chcel naistalovat GRUB (boot loader co dokaze
cez BIOS citat ext2). Mena suborov mi GRUB zobrazoval dosahane
(teraz uz viem aj preco).

Nooo, ked to linux cez svoje drivre cita a GRUB cez BIOS nie, tak bude
asi niekde problem, Ultra DMA MB, LBA, vadny disk. Vsetko som vymenil.
Az to posledne co som vyskusal je naformatovat to v RH6.0 (snad to len
linuxom nebude!). A svina bolo!

V RH6.0 je mke2fs 1.14, v RH6.1 mke2fs 1.17. Od verzie 1.16 mke2fs
defaultne zapina ficurie "sparse superblock" a "filetype". Da sa tomu
predist ked to budete formatovat takto:
# mke2fs -O none /dev/hdc1

Dosledok je ten, ze ked citate ten filesystem niecim inym ako linux
kernelom 2.2.x tak mate problem. Hned som odskusal aj moju oblubenu
zachrannu disketu (Pocket Linux) s kernelom 2.0.x a disky RH6.1
dovolil namoutoval len ako read-only. GRUB si neporadi s "filetype"
co sposobilo to rozhasenie mien suborov.

Vianoce, cas prekvapeni!!

						BranoZ