DMA rezim u IBM DJNA-371350

Petr Soucek petr na ryston.cz
Středa Prosinec 22 23:10:08 CET 1999

Michal Krause wrote:

> Konzultoval jsem to s dodavatelem a ten mi tvrdi, ze tyhle nove disky
> maji defaultne nastaveny rezim UDMA-66, coz starsi board nezvlada. Je
> pry treba jakousi dosovou utilitou prehodit disk na UDMA-33. Takze me
> zajima, jestli se nekdo s podobnym problemem setkal, jestli treba
> uvadene reseni pomohlo, pripadne jestli to nejde resit linuxovymi
> prostredky.

Pokud vim, tak skutecne je to tak, ze starsi BIOSy nepoznaji, ze ten
disk je ATA/66 a nechaji ho v tomhle modu. Utilita od IBM spolehlive
zabira. Totez plati i pro disky WD a zrejme i dalsi. Je na
http://www.storage.ibm.com/techsup/hddtech/welcome.htm#IBMATA66 -
http://service.boulder.ibm.com/storage/hddtech/ibmata66.zip
A pozor, je to tam napsane, ale snadno se to prehledne - po zmene
nastaveni tou utilitou se musi pocitac vypnout a zapnout, reboot
nestaci!!

> Ted kompiluju jadro s poslednim patchem od Andre Hedricka, zatim ale
> nevim, jestli to pomuze...

Nerekl bych. Zrovna Andre Hedrick mel na svem webu nez ho zrusil celou
sbirku techhle utilit na vypinani ATA/66. I kdyz kdovi. Posledni jadra
rady 2.3 uz maji piix.c, tedy ovladac na inteli PIIX radice disku, takze
by ho mely spravne naprogramovat. A pokud to neudela kernel sam, tak
samotny disk jde prehodit na UDMA33 pomoci hdparm -X66 /dev/hdx. (Ta 66
neznamena UDMA66, ale je to 64 + 2 a ta 2 znamena UDMA2 = UDMA33, ATA66
je -X68). Doporucuji pouzit novou verzi hdparmu, bud 3.6 nebo Hedrickovu
3.5i.

Zdravi

Petr Soucek