legrace od Microsoft :-))

Petr Snajdr snajdr na firma.seznam.cz
Čtvrtek Prosinec 23 08:56:20 CET 1999

> Ja si to taky cetl a dosel jsem ke stejnemu nazoru. A dokonce
by to davalo
> "smysl" fdiskem prepsat master boot record aby tam nebylo LILO
a muzem
> instalovat. Ale to by bylo lepsi ted disk rovnou zformatovat
low levelem...

Zni to naprosto divne a naprosto to nedava smysl, ale kdyz jsem
instaloval Windows2000 na disk, kde bylo lilo dely se
podivne veci. W2K se nainstalovaly, ale nesly nabootovat
a nakonec to vse dostal do stavu, kdy pomohlo
cat /dev/zero>/dev/hda (prepsat uplne vse nulama).
Trik je zrejme v postupu. Konecne se tahle bestie "zvladla"
nainstalovat i na disk, kde byla pouze Windows98 tak, ze
po rebootu se bootovalo do Win98 (ale ty zase nemohly
cosi kdesi najit (na NTFS na kterou tu partion W2K prevedli neni
divu)
a neslo nabootovat ani samotne W2K. Ted jsem
to doma dotahl tak daleko, ze mam na disku
asi 2 GB NTFS s W2000, asi 2 GB FAT s Win98 a
asi 2 GB na Linux s tim, ze je na tom disku asi
dalsich 6 az 7 GB nijak nevyuyiteho nebo rozdeleneho
mista. Kdyz jsem potreboval trochu mista pro W2000
tak jsem si rikal: vytvorim dalsi partion. Hmm, vytvoril
a Windows2000 nejdou nabootovat. Smazu a ejhle -
uz bootuji (to ani nemluvim o tom, ze kdz ji
vytvorim a naformatuji z nich tak mi okamzite
po formatoveni reknou, ze neni naformatovana).

Windows a zvlaste Windows 2000 nejsou tak spatne jak se obecne
tvrdi, ale problem je, ze nejake znalosti jsou cloveku
temer k nicemu jelikoz  musi  jako opice znat
na pohled nesmyslne postupy typu: nefunguje Office97 pod NT?
Ah ano, nekdo nainstaloval Service Pack4 a ted se to pta na
nejakou
knihovnu, ktera nikde neni. No vemte libovolnou jinou,
prejmenujte
ji na tu, ktera chybi a uz to funguje.

Mimochodem vite proc znalec Linuxu ci Unixu je guru
a Windows Wizard? :-)

rebootovat...

technici
postupoval

Pouzivate logiku (tim vas nakazil Unix) misto slovniku postupu
jak
problem vyresit ;-)

S pozdravem
    Petr Snajdr