promiskuita

Radovan Garabik garabik na melkor.dnp.fmph.uniba.sk.spam
Čtvrtek Prosinec 23 12:26:45 CET 1999

Roka Juraj - Elef <roka na valm.sk> wrote:
 : On Tue, 21 Dec 1999, Martin Frys wrote:

 :> pri kterych prilezitostech dela hodny system nasledujici vec ?
 :>
 :> Nov 26 10:17:29 frame kernel: eth0: Setting promiscuous mode.
 :>
 :> nebo to jasne ukazuje na zly umysl nekoho jineho

 :  ked sa sietova karta prepne do promiskuitneho modu - t.z. prijima vsetky
 : pakety, ktore okolo nej idu bez ohladu na to, ci je to pre nu urcene
 : alebo nie. Robia to softy monitorujuce siet napr. (ntop) alebo rozne
 : sniffery ;) (to nepatri do "hodneho" systemu).
 : A zly umysel? mam pocit, ze len root moze toto spravit (pripadne root
 : suid program).

IMHO alebo aj ak ma program prislusnu CAPABILITY. (co je ale pomerne
nova vec, este som nevidel distribuciu co by to vyuzivala, a nie
su ani dostatocne rozvinute administratorske tools na pracu s nimi)

| Radovan Garabik http://melkor.dnp.fmph.uniba.sk/~garabik/ |
| __..--^^^--..__         garabik @ fmph.uniba.sk           |