DMA rezim u IBM DJNA-371350

Stanislav Meduna stano na trillian.eunet.sk
Čtvrtek Prosinec 23 18:45:43 CET 1999

On 23 Dec 1999 16:33:22 +0100, Michal Krause wrote:

: Je tam obycejny. Netusil jsem, ze je treba jiny kabel. Otazka ale stejne
: je, jestli by to board umel.

Bez extra radica nie - PIIX4 mam aj ja a to je max. UDMA 33.
66-kovy kabel by tam asi ani nesiel pichnut (ma jednu dieru
zaslepenu, aspon ten moj).

ABIT BP6 ma na doske aj UDMA 66 radic (HPT 366), ale
potrebujem na tom stroji behat aj NT-cka a instalacia
driverov je jednak magia, jednak maju zatial problem
so stabilitou (podporenu este bugom NT-cok, pre ktory
zatial verejny fix nie je). V Linuxe tomu tiez az
tak nedoverujem (normalne rad vyskusam bleeding
edge veci, ale nie ked ide o radic disku).

Na PIIX3 (mal som predtym - 440FX (Natoma) pre PPro) nejde
ani UDMA 33 a zvlada iba DMA multiword 2 - preto tie otazky.

:> : coz starsi board nezvlada
:>
:> Ono mozno nejde o udma-66, ale o udma ako take.
:>
:> Ako prvu by som skusil tu utilitku, potom hdparm -d1 -X34 (ale to by
:> uz bola skoda, to je tusim 16 MB/s a ten disk da viac).

: Jak uz jsem psal, zafungovalo -X66. Jaky je rozdil mezi 34 a 66?

34 je obycajny DMA multiword 2 (16.6 MB/s), 66 je UDMA 33 a ak
sa nemylim, 68 je UDMA 66. Presne technicke detaily nepoznam -
kdesi na sieti existuje FAQ.

Zdravi
--
				Stano