prava v unixe alebo moja chyba?

Peter Ronai dzony na my-scotland.sk
Pondělí Prosinec 27 19:44:23 CET 1999

asi som uz uplne zblbnuty po niekolkonocnom bdeni ale spravil som preslap
jak svet
doteraz som bol totiz v tom ze pokial do userovho adresara root nieco
vpise tak to nie je mozne zmazat avsak teraz zistujem ze to nie je celkom
tak

doteraz som to pouzival cez sambu pre umoznovanie zmeny webu obycajnym
userom - grafika bola riesena ako includy cez shtml a text iba pridali do
templateu no a samozrejme som nechcel aby sa "nahodou" niekomu podarilo
zmazat to co nema
problem nastava tam ze ak totiz subory ktore maju v mojom pripade priponu
.inc (a zhodou okolnosti niekedy su v tom istom adresari ako zdielane
webove texty) boli ,aspon pokial mi je doteraz zname, nepristupne pre
uzivatelov pretoze prava na subore boli 644 a vlastnik bol root.nobody
ale div sa svete ked som to dnes skusal nahodou nieco v podobnom duchu ale
inde kde rovnako ako v predoslom pripade user blabla ma na adresari prava
770 ma ownera root.blabla a v pohode zmaze subor ktory patri root.root a
ma prava 700

mozno je to len zhoda okolnosti ale zmenu som zaznamenal po prechode z
rh6.0 na rh6.1
tiez je mozne ze sa to sprava cez sambu inac ako cez konzolu, to ma ale
neukludnuje mohlo by to pri sucasnej architekture prav znamenat problemy

dik za vysvetlenie

dz