pridani modulu PHP do Apache

Jirka Mare jirka na asu.cas.cz
Úterý Prosinec 28 07:52:02 CET 1999

Dobry den

Jsem v Linuxu pomerne zacatecnik a budu vdecen kazdemu, kdoz se se mnou
podeli o trochu te moudrosti.

Mam server na nemz bezel Apache (bez PHP). Chtel jsem na nem rozebehnout
PHP, tak jsem jakozto zacatecnik pouzil nejjednoduzsi moznou metodu.
Nainstaloval jsem PHP z RPMka, nakonfiguroval Apache a PHP opravdu
fungovalo. Jenze problem nastal, kdyz jsem se pokusil v PHP
spolupracovat s databazemi (konkretne jsem to zkousel s dbase a s
Postgre sql). PHP mi stale hlasilo, ze nema nainstalovane knihovny s
funkcemi pro praci s databazemi. Po dlouhem brozeni v knihach, man
strankach a www strankach jsem dospel k tomu, ze je treba odinstalovat
apache i php a stahnout si zdrojove texty Apache i PHP a moduly pro
praci s databazemi pridat v ./Configure pri kompilaci. Udelal jsem to a
opravdu to funguje (Zatim jen na mem zkusebnim pocitaci).

Chtel bych se ale zeptat, zda neexistuje nejaka jednoduzsi cesta, nez
odinstalovavat jiz nainstalovany Apache a znovu jej instalovat. Nelze
zkompilovat samostatne pouze PHP s podporou funkci pro praci s
databazemi a to nejak dodat do jiz existujiciho Apache?
A nebo jeste jednoduseji, nelze nejak dohrat do jiz nainstalovaneho PHP
pouze podporu databazi?

Dekuji za radu

				S pozdravem a pranim stastneho noveho roku

									Jirka Mares