DMA rezim u IBM DJNA-371350

Ales Rygl rygl na moa.jicinet.cz
Středa Prosinec 29 10:52:19 CET 1999

> No, prave jadra RedHatu (6.0, 6.1) defaultne DMA zakazuji, nahodim ho az
> dodatecne pomoci hdparm -d1 /dev/hda a mam tech 13.8 MB/s.

Zdravim,

tenhle disk mam asi mesic, mimochodem, taky made in Hungary :-). Pote, co
jsem si precetl tuhle bohatou diskuzi jsem si zacal taky hrat...
    Bez jakychkoliv uprav nastaveni daval disk asi 3,3 MB/s, (proto se mi to
prehravani mp3 asi tak cukalo).
Zkusil jsem:

hdparm -c1 -d1 -m16 /dev/hda

a dostal jsem z toho kolem 17 MB/s ! Jde to jeste vic?? Abit BH6, PIIX4.
Jenom me trochu zarazi, ze vzdy pri prvnim testu hdparm -tT /dev/hda to dava
nejvic a kdyz to zkusim hned za sebou podruhe a potreti, tak hodnoty
klesaji.
Disk byl a je stale nastaven na ATA66, (utilita od IBM), nic jsem nemenil a
je to naprosto bez problemu....

Ales Rygl