Chyba RTC

Jan Chalupa jan.chalupa na volny.cz
Středa Prosinec 29 14:19:26 CET 1999

Zdravim,
podarilo se mi zrejme odpalit RTC. RTC sice udrzi informaci o datu a case,
ale cas v BIOSu
nebezi. Smiril jsem se uz s tim, ze budu muset koupit novou desku. Po delsi
dobe jsem
o vikendu zkousel instalaci Linuxu, konkretne RH 6.1 CZ (poprve). Nejdrive
jsem zkusil
grafickou instalaci (ze zvedavosti), vse probihalo dobre, az po instalaci
balicku system
vytuhl, tj. kurzor mysi se hybal, slo prepinat konzoly, ale nic vic. Zkusil
jsem tedy textovou
instalaci. Instalace balicku probehla vporadku, pak instalace HW a system se
kousl
pri hlasce ze ziskava informace o systemu (bohuzel si ji nepamatuju presne).
Zase sly prepinat
konzoly, ale nic vic. Jen tak ze zvedavosti jsem zkusil starsi RH 5.1 CZ a u
nej probehla
instalace v poradku. Ale ouha, po startu slo vse dobre ale najednou se to
bez jedine
ohlasene chyby kousle hned po ohlaseni ze namontoval /proc filesystem. Takze
moje
otazka zni: "Je mozne, aby nefunkcni RTC zpusobil, ze nejde nainstalovat RH
6.0 a
nefunguje po instalaci RH 5.1?" Vzdyt jadro si po spusteni hlida cas samo,
ne? Jeste
dodam, ze Windowz po spusteni maji cas 00:00:00 a datum si vezmou z BIOSu
(tj. pokud
jej nezmenim, je stale stejne). Pri prechodu na novy den Windowz zmeni cas v
BIOSu.
Jedine pozitivum je, ze Y2K se me netyka, jelikoz muj stroj, pokud mu datum
nezmenim a
nenecham ho zapnuty prez noc, bude mit stale prosinec 1999 :-). Jestli nekdo
vite
o zpusobu, jak opravit (levne) RTC, ozvete se mi prosim.

Jan Chalupa
jan.chalupa na volny.cz