prava v unixe alebo moja chyba?

Čtvrtek Prosinec 30 15:28:02 CET 1999

michal na krause.cz (Michal Krause) writes:

> [...]

Toto je vlastnost klasickych unixovych prav. Nektere atributy ext2
filesystemu (napr. "i" atribut) tyto moznosti rozsiruji.

> Ale lze to resit pridanim sticky bitu tomu adresari - pak lze mazat
> jenom soubory, ktere patri uzivateli, pod nimz bezi mazajici proces.

Asi by se to melo trochu upresnit. Ma-li adresar sticky bit a ma-li
dany subjekt klasicke zapisove pravo do tohoto adresare, pak smazat
soubor v nem muze vlastnik souboru, individualni vlastnik adresare
(ale nikoliv skupinovy vlastnik adresare) a root. Napada me
nasledujici reseni:

drwxrwxr-t  root  user1 /home/user1

Nyni muze v adresari /home/user1 mazat a vytvaret soubory:
1. root (protoze root muze vsechno a zde je navic vlastnik adresare)
2. uzivatele patrici do skupiny user1 (obvykle prave jen user1)

Soubory vytvorene rootem nemuze user1 v tomto adresari smazat (kvuli
sticky bitu a protoze neni vlastnik adresare).

Jako alternativu lze pouzit jiz zminovany pristup pres nastaveni "i"
atributu prikazem chattr.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR