fdisk na IDE HD 9GB

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Pondělí Únor 1 08:34:03 CET 1999

> Pro IDE plati ze image jadra musi byt pod hranici 8 GB, jinak ho LILO
> nedokaze natahnout (pouziva BIOS). Nevidim ovsem jediny problem proc
> by fdisk nemel umet udelat partition nad 1024 cylindru. Ja jsem to tak
> delal uz nekolikrat a vzdy bez problemu...

Pro disky nad 8GB musi byt podpora v BIOSu (int 13h), jinak jsou pry
velke problemy. Nastesti novejsi mainbordy uz to zvladaji.
Jednou rozdeloval tak velky disk rad z konference a dopadlo to dobre.
Akorat je potreba dat si pozor na :

 - kam umistit jadro. Nejlepsi je udelat "malou" partisnu na zacatku
a pripojovat ji na /boot

 - fdisk udela partisnu i nad hranici 1024 cyl., ale ve vypisu se pak
objevi hodnota 1024. Je to proto, ze se do prislusnych polozek v MBR
neda zapsat vic. Nicemu to ale nevadi, protoze (pri LBA adresovani)
se jeste zapise zacatek + delka partisny primo poctem clusteru.

Vypada to blbe a docela jsem se toho bal, ale nic to neni.

Hodne stesti !

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s