KDE + Device.kdelnk atd.

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Pondělí Únor 1 13:04:58 CET 1999

Preji dobry den !

Po instalaci KDE jsem si s tim trochu pohral a zkusil jsem vytvorit
na plose zastupce "Device". Jestli dobre chapu, umoznuje to
pristupovat na CD-ROM, diskety ... s tim, ze se da pomoci mysi
primontovat / odmontovat file system. Bohuzel to nefunguje podle mych
predstav.
Na jednom pocitaci jsou zastupci na ZIPku, CD-ROm a FDD :

a) ZIPka (interni SCSI) se chova podle predpokladu. Jako jedina !
b) CD-ROMka rve, ze nema v /etc/fstab zaznam pro /dev/hdb. Pritom v
/dev je link cdrom -> hdb a rucni 'mount /mnt/cdrom' z konzoly
funguje normalne. Po doplneni radku s /dev/hdb funguje.
c) FDD zase pro zmenu ohlasi, ze neexistuje /dev/fd0. To je nesmysl,
protoze i tohle z konzoly funguje.

Na druhem pocitaci jsou take zastupci pro ZIP, CD-ROM a FDD :
a) ZIPka (externi lpt)
b) CD-ROm chce opet svuj zaznam (tentokrat /dev/hdd), po doplneni se
pokusi namontovat a pak prislusne okno a aktivni plocha prestanou
reagovat. Po vymene media funguje normalne. Pritom prvni medium se da
normalne z konzoly primontovat a prochazet.
c) FDD funguje normalne.

Nevidim v tom zadnou logiku. Poradi nekdo ?

Popis : oboji - RH 5.1 + 2.2.0, prvni P200MMX+96M, druhy PII350+128M.

Diky za namety.

P.S. pomoci /etc/inittab jsem nastavil implicitni start GUI. Jak se
ale da korektne restartovat/vypnout PC ? V hlavnim meku 'K->odhlasit'
se pouze ukonci sezeni a znovu se restartuje GUI. Pokazde kvuli tomu
otevirat terminal mi pripada neprakticke.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s