Jak zjistit rychlost spojeni [modem <->modem]

Petr Soucek petr na ryston.cz
Středa Únor 3 21:43:02 CET 1999

David Kuzela wrote:
> zajimalo by me, jestli lze nejak zjistit, jakou rychlosti se
> spoji dva modemy - pppd sice predava skriptu /etc/pppd/ip-up
> jako treti parametr rychlost, ale bohuzel se jedna pouze o
> rychlost zarizeni (portu, na nemz je pripojen modem).
> Zajima me maximalni prenosova rychlost, na ktere se modemy
> domluvi - nikoli aktualni pocet prenesenych bytu za vterinu,
> to umi napr. wmppp.

Mate na mysli rychlost protokolu v okamziku navazani spojeni, tj. treba
V34 31200 bit/s?
Je to urcite zajimave cislo, ale v prubehu spojeni se retrainy meni
nahoru i dolu, zavisi to i na tom, jak optimisticky modem ze zacatku je.
Tu informaci dava modem v okamziku spojeni a muze ji treba zapsat chat
do syslogu. Modem ale musi mit spravne nastavene parametry, aby
vypisoval tu rychlost, kterou chcete - u rady modemu je zpusobu
zobrazeni vice.

Zdravi

Petr Soucek