bootpc a bootps

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Čtvrtek Únor 4 12:40:01 CET 1999

honzap na obalex.cz (Jan Polak) writes:

> Tak jsem to delal, jenze kdyz mam na switchi na jedne
> zasuvce (portu) jeste nekolik HUBu, tak stejne nezbyva nic jineho,
> nez to rucne dohledat.
>
> Jeste dotaz:
> Jak muzu na linuxu udelat, kdyz se mi na siti objevi neznama
> HW adresa, aby se upne ignorovala (nic se na ni neposilalo),
> at ma IP adr. jakoukoliv?
>
> hp

Opet nekolika zpusoby. Bud to udelate tak, ze budete sledovat arp
tabulku a pokud se vyskytne nejaka nova adresa, tak ji na firewallu
automaticky zakazat.

Dalsi moznost je pouzit rysy nekterych switchu, ktere umoznuji rict
seznam povolenych MAC adres u daneho portu. A nebo v pripade vyskytu
nezname adresy shodit port na switchi :-) to uz je ovsem pouze pro
paranoiky. Nehlede na to, ze nektere sitove karty umoznuji prenastavit
MAC adresu.

> --

Brno, Czech Republic