zaciname s linuxem

Martin Masin masin na fzu.cz
Pátek Únor 5 09:40:57 CET 1999

> zdravim vsechny

	Take zdravim,

> vcera jsem se docet na www.novinky.cz neco malo o linuxu
> trochu jsem hledal na www.linux.cz az jsem nasel Monkey linux
> rad bych ho vyzkousel co umi ale nemuzu se tam pripojit
> muzu ho s klidem instalovat na bezici Wir 95 bez ztraty dat a formatovani Hd
> ?

	Bez obav. Sam jsem ho zkousel na FAT16, mate-li FAT32, nejsem
si uplne jisty. Monkey se instaluje na FAT (tedy nevytvari si vlasni
file system, pouziva tzv. umsdos) a je to z pohledu W95 pouze
podadresar. V distribudi, kterou jsem ja instaloval ale toho moc
nebylo, takze bude potreba mnohe dalsi programy doinstalovat. Myslim
ale, ze Monkey je dobry na vyzkouseni (neni potreba zadny zasah do
systemu, partition atd.), ale jako permanentni instalace neni prilis
vhodny. Uz jen to, ze ho kterykoli uzivatel W95 muze proste smazat
nebo poskodit, nebot adresar neni nijak chranen.

> potrebuji k tomu nejaky multiboot ?

	Ne. Staci prebootovat do DOS a na prikazovy radek napsat
tusim prikaz linux (tedy samozrejme je potreba Monkey napred
naistalovat). Ten uklidi po W95 a zavede do pameti linux.

	Doporucuji si prohlednout www.linux.cz/index.html.cz,
www.penguin.cz, tam je dost odkazu.

> chvilku mi bude trvat nez se prelouskam tema 2500 zprav v teto konferenci
> (sory jsem zacatecnik)

	Obavam se, ze to je zbytecne. Vetsina zprav je tu spis pro
ty, co uz aspon neco tusej a dost casto se venuji ruznym specialitam.
	Zdravi

					Martin Masin

Mgr. Martin Masin
Institute of Physics AV CR