JOKE: Editor registru pro Linux

Petr Kolar PETR.KOLAR na vslib.cz
Pátek Únor 5 15:47:57 CET 1999

Oto Buchta <oto_b na jezek.buchtovi.cz> wrote:
> No ja se priznam, ze na nejakou podobu registry bych si zvykl velice rad.
> Hlavne v okamziku, kdyz bych je mel stejne jako /proc dostupne pres /registry
> a mohly by si tam programy davat sva nastaveni. Pak by mi bylo jedno, jestli
> vse bezi na Debian, RH, popr. cimkoli jinem, jak jsou udelany soubory v /etc,
> /usr/etc, /usr/local/etc, $HOME/etc, .... Libilo by se mi to jako $ENV, ktere
> jsou ale dost flat, bez jakekoli struktury, ktera by mohla byt zajimava. Navic
> by to melo jednu zasadni vyhodu. Nechodilo by se pro vsechno do filu, ale pri
> [...]

   Mozna, ze muj odpor k registrum prameni z jejich nedostatecne znalosti,
ale mam pocit, ze na nektere zalezitosti jsou mnohem neohrabanejsi nez
textove soubory:

1) Moznost mit implicitni nastaveni pro pocitac a zaroven nastaveni pro
   jednotlive uzivatele, kterym implicitni nastaveni nevyhovuje (obdoba
   /etc/soubor a $HOME/.soubor), spolu s moznosti, aby uzivatele mohli
   pouzivat ruzne pocitace a na kazdem meli sve vlastni prostredi
2) Moznost jednoducheho kopirovani nastaveni urcite aplikace z pocitace
   na pocitac
3) Moznost spousteni aplikaci nainstalovanych na serveru a dostupnych
   pomoci site (treba NFS)

- tedy ono to s registry (treba v NT) asi nejak jde, ale nespis je to dost
lamani pres koleno.

Unixy obsahuji dostatek nastroju pro zpracovani textovych souboru,
takze neni problem treba vybrat uzivatele podle nejakeho kriteria a
***davkove*** temto uzivatelum urcita nastaveni zmenit (pokud se jedna
o stovky nebo tisice uzivatelu, je davkove zpracovani jedina moznost,
jak se vyhnout klik-klik blazinci). Krome toho v Linuxu (nebo jenom
v Redhatu?) smeruje vyvoj spise od jednotlivych konfiguracnich souboru
ke konfiguracnim adresarum. Registry jako jediny konfiguracni soubor
pro vsechno jsou v naprostem protikladu k tomuto trendu. I kdyby byly
dost silne nastroje na spravu registru, bude se je clovek muset naucit
ovladat; pri pouzivani textovych souboru staci jedny nastroje na data
i konfigurace. O tom, co se da ziskat z poskozenych netextovych souboru
v porovnani s textovymi, asi psat nemusim...

                                                         S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229