sprava uctu

Petr Novotny Petr.Novotny na antek.cz
Pátek Únor 5 18:21:25 CET 1999

> Hi,
>
> Ma nekdo vyreseny problem, kdy potrebujete nejakemu
> uzivateli site (zamestnanec vasi firmy) umoznit
> pridavani (popr. mazani) pristupovych uctu na Linux tak, aby
> nemohl delat nic jineho? (pouze ty ucty)....

Zkusil bych nasledujici:
1. Zkopirovat /usr/sbin/useradd jako treba /usr/bin/protected_useradd
2. chown root.nejaka_grupa /usr/bin/protected_useradd
3. chmod u+s /usr/bin/protected_useradd
4. chmod 750 /usr/bin/protected_useradd
5. pridat uzivatele do skupiny nejaka_grupa
6. su ten uzivatel, vyzkouset, zda protected_useradd skutecne udela
vse, co ma

A ted mi reknete, kolik je v tom jinych bezpecnostnich der... :-)
--
Petr Novotny, ANTEK CS
Petr.Novotny na antek.cz