too big

Michal Krause mike na navrcholu.cz
Pátek Únor 5 20:53:10 CET 1999

Dne 5. 2. 1999 Vladymyr Iljyc Lenin napsal:

> vsichni zde radi bzimage
> ja pouzivam vmlinuz a nikdy sem s tim problemy nemel
> muj posledni kernel ma velikost 720k a nebyl problem s jeho instalaci,
> dokonce ani loadlin nema problem, ale tusim ze ve slacku 3.6 snad uz byl
> 1.6a takze to mozna bude tim
> jinak vmlinuz je komprimovany samozrejme pomoci gzipu, narozdil od
> zImage, ktere je pomoci compress a bzImage, ktere je pomoci bzip2

Tohle je nejake zmatene.

a) target vmlinuz neexistuje (existuje vmlinux)

b) vmlinuz vznika pri kompilaci temer vzdy

c) komprese vysledneho image se (pokud vim) nelisi, vzdycky se jedna o
stejnou kompresi, jakou pouziva gzip (tedy LZ77). Pokud je kernel kompilovany
jako zImage vetsi nez 512 KB, hrozi (alespon podle dokumentace k lilu), ze
se lilo pri dekompresi kernelu samo prepise. Kernel kompilovany jako bzImage
(nebo bzlilo, pripadne bzdisk) lze pri dekompresi nahrat nekam jinam a tim
tomuto nebezpeci tim zamezit (presne detaily bude vedet nejaky vetsi odbornik
nez ja - treba Martin Mares).

S pozdravem

ICQ: 7665279                                                     /\/  \
email: mike na navrcholu.cz ______ http://www.4web.cz/ ______  NAVRCHOLU.cz