(none)

Úterý Únor 9 18:10:09 CET 1999

kouba na fzu.cz writes:

> Domnivam se Windows nepatri k systemum, ktere si nechaji libit boot z
> jineho nez prvniho disku a to jeste jen z jeho primarni oblasti.

Take si to myslim, ale jistotu nemam. Domnivam se, ze Windows
pouzivaji stejny MBR jako MS-DOS (tedy prvnich 446 B primarni zavadec,
pak partition table). Usuzuji tak z toho, ze prikaz "FDISK /MBR" z
"klasickeho" MS-DOSu mi v pripade Win95 zafungoval.

V partition table je pak u jedne z partitions mozne specifikovat, ze
je aktivni - predpokladam, ze primarni zavadec natahne a spusti kod v
sektoru s nejakym poradovym cislem (snad 0 - nevim) z one aktivni
partition. Dulezite je, ze tento mechanismus neumoznuje specifikovat,
ze se ma natahnout a spustit kod z partition na jinem disku.

Z toho je videt, ze onen "standardni" MBR, po kterem prahnou ti,
kterym ho LILO prepsalo, je v podstate jen zastarala "DOSovina".

Nejlepsi by bylo koncepci MBR predelat (napriklad nezavadet pojmy jako
je primarni a extended partition, neomezovat se jen na 4 primarni
partition ...). Jenze to by pak nefungoval MS-DOS a MS-Windows, coz by
jiste byla tragedie SW prumyslu ;-).

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR