Kompilatory f77

Úterý Únor 9 21:39:08 CET 1999

velimsky na karel.troja.mff.cuni.cz (Jakub Velimsky) writes:

> Rad bych se zeptal, jake kdo mate zkusenosti s pouzitim ruznych
> kompilatoru Fortranu 77 (pripadne 90) pod linuxem pro reseni numerickych
> uloh.

Jednoznacna odpoved neexistuje. Problem je v tom, ze Fortran 77
neumoznuje nektere konstrukce (napr. dynamicky alokovanou pamet), a
proto kody pouzivaji ruzne workaroundy. Ty pak nektery kompilator
stravi, jiny ne. (Napr. program MCNP4B byl kompilovatelny g77, ale
nikoliv Absoftim f77, soucasnou situaci neznam) Neni to ani chyba
programu, ani chyba kompilatoru - je to proste vlastnost spatneho
programovaciho jazyka.

Domnival jsem se, ze F90 bude lepsi, ale asi tyden jsem stravil
upravami nejakeho F90 kodu, ktery pod ruznymi kompilatory generoval
ruzne vysledky. Kdyz jsem se pak dozvedel, ze autor pouziva MS
Fortran, tak jsem si objednal knihu o specifikaci F90, abych odlisil,
co je bug a co je feature. Zatim jsem ale nemel cas se k tomu vratit.
Muj dojem je, ze rozumny kod v F90 dokaze napsat jen ten, kdo zna
specifikaci normy a nepouziva ruzna neprenositelna rozsireni. Bohuzel
Fortran pouzivaji prave ti, kteri si mysli, ze se jedna o jednoduchy
jazyk, a proto dokumentaci nectou.

Cim vic kompilatoru budete mit, tim lepe. Vzdy je dobre porovnat
vysledky. Take je nutne vzdy overit, ze optimalizany kod produkuje
stejne vysledky jako neoptimalizovany.

Pouzivam g77 (z egcs) a f2c+gcc, na Absoft nebo PGI fortran nemam
penize.

Vice informaci se najde na:
http://studbolt.physast.uga.edu/templon/fortran.html

Myslim, ze ohledne Fortranu je to na Linuxu podobne jako na jinych
Unixech.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR